• Handwerkbeurs Gent (België)

    Handwerkbeurs Gent (België)

    10 t/m 12 november 2017
  • Handwerkbeurs Gent (België)

    Handwerkbeurs Gent (België)

    10 t/m 12 november 2017
  • Handwerkbeurs Gent (België)

    Handwerkbeurs Gent (België)

    10 t/m 12 november 2017
  • Handwerkbeurs Gent (België)

    Handwerkbeurs Gent (België)

    10 t/m 12 november 2017
Loading...

Docent Rianne de Graaf van Rianne's Haaksels is een expert op het gebied van mochila haken. Zij geeft in Gent de workshop Wayuu mochila haken. Hierin wordt uitgelegd hoe ze deze leuke tassen maken.

'De inhoud is als volgt: we beginnen met een korte uitleg over waar de Wayuu mochila vandaan komt en hoe ik deze techniek ontdekt heb. Vervolgens bespreken we hoe de techniek in elkaar steekt en wordt er een gezamenlijke start gemaakt aan de bodem voor een mini mochila. Na het opstarten kun je in je eigen tempo verder haken en natuurlijk eventuele vragen stellen. Zodra de bodem klaar is wordt in alle rust, één op één het telpatroon uitgelegd. Het patroon dat gebruikt wordt tijdens de workshops is het patroon van de voorbeeld tasjes op de foto.

De prijs is inclusief het benodigde garen en een uitgebreide beschrijving om mee naar huis te nemen. Neem je zelf je haaknaalden 2 en 2,5 mee? Eventueel zijn de haaknaalden ook via mij te leen.

Het patroon en garen dat je mee krijgt naar huis is voor een mochila met een bodemdiameter van ongeveer elf centimeter. Omdat de workshop korter is dan normaal hebben wij ervoor gekozen om een mini mochila te maken met een bodem diameter van ongeveer zeven centimeter.

De groepen zullen niet groter zijn dan acht personen zodat we voor iedereen rustig de tijd kunnen nemen waar nodig.'

Let op: Deze workshop is voor de meer gevorderde haakers, het is belangrijk dat je de basiskennis van het haken bezit. Als je weet hoe je een knuffeltje haakt kun je je gerust inschrijven

Masterclass ruimte 1

Tijden:
Vrijdag 10 november 2017 van 10.00 uur tot 13.00 uur
Zaterdag 11 november 2017 begint de eerste om 9.30 uur tot 12.30 uur en de tweede start om 13.00 uur tot 16.00 uur
Zondag 12 november 2017: van 10.00 uur tot 13.00 uur
Prijs: € 30,00 incl. 4 bollen katoen, uitgebreide beschrijving en koffie/thee
Duur: 3 uur
Aantal deelnemers: Max. 8
Meenemen: haaknaald 2 en 2,5 (eventuele leennaalden zijn aanwezig)
Aanmelden: vooraf door een e-ticket te kopen in de voorverkoop (let op, e-tickets zijn niet-restitueerbaar), vergeet niet om ook een toegangskaart voor de beurs te bestellen!